48 000 кілометрів на каяку!

U96U96 Теми: 31

Доброго дня,друзі!

Впевнений,мало хто чув про подорож Оскара Спека яка тривала аж сім років! Цей відважний німець подолав відстань в 48 000 км. і дійшов з Німеччини до Австралії.

Ось його невеличка розповідь про подорож,тож знайомтесь Оскар Спек.

Спочатку в мене не було намірів розповідати історію своєї подорожі,я просто хотів розповісти австралійцям про каркасні човни,які були сучасною версією ескімоських кяків.

Та чи був би я авторитетом в цьому питанні? В Німеччині я був відомим каякером ще до 1932 року.Під час моєї подорожі повідомлення про мене приходили з Каїру,з Греції,з Індії.Мене було визнано найдосвідченішим каякером у світі.Серед Австралійських каякерів я був теж досить відомим.Мене було обрано почесним членом Каноє Клубу Нового Південного Уельсу.Каяк на якому я прибув туди,було продемонстровано членам клубу.Але основна частина австралійців не знала про мене нічого,за виключення ,напевно ім'я,яке іноді з'являлось в місцевих газетах з описом початкових етапів моєї подорожі.

Тільки більш повна розповідь про подорож,може розповісти про мене,маю надію,що вона запевнить вас,що я освідчений каякер.Під час подорожі було багато ситуацій,коли я міг загинути,якби не був таким,хоча я був ще й везучим.Тільки вдача дозволила мені вижити і здобути навички завдяки яким я подолав небезпечні моря на останніх етапах моєї подорожі.


Оригінальний каяк примітивної форми використовувався ескімосами на протязі багатьох сторіч.Сучасні каяки обтічної форми,виготовлені з дерева.багато років використовуються в Європі для спорту та відпочинку.Але вони були недоступні для мешканців міста.Їх неможливо привезти додому і зберігати в міській квартирі.А винаймати або просто зберігати човен в Європі дуже дорого для звичайної людини.

Потрібен був човен який однаково підходив для подолання порогів.легкий для перенесення,але який би легко збирався в невеличкий пакунок,який просто транспортувати залізницею або автобусом до місця зайняття спортом на вихідні.Винахідник розбірного каяка виконав всі ці умови.Такий каяк складається з каркасу.з легких,гнучких,дерев'яних елементів.який наче шкірою обтягується оболонкою з прогумованої тканини. Конструкція наскільки геніальна,що будучи зібраною,стає такою міцною,як її повністю дерев'яний прототип.Розібрана і складена в пакунок,може зберігатися в любому кутку дому або квартири.Існують одно та двомісні каяки вагою в 18 та 29 кілограмів відповідно.Залізниця зменшила тарифи на перевезення складних човнів,щоб зробити цей спорт більш доступним.Влітку розбірні каяки сотнями і тисячами ходять по річкам і озерам Європи.

Розміри? Мій двомісний каяк(я зняв з нього друге сидіння) мав вагу 29 кілограмів,довжину 5,486 метра (18 футів) ,ширину 84 сантиметри і надводний борт 26 сантиметрів.

Він брав на борт вантаж 295 кг.При гарному вітрі і спокійному морі розганявся до 12 км/год.При повному завантаженні і з одним веслувальником міг йти зі швидкістю 5,5 км/год.Звісно течія сильно впливала на його швидкість,на ньому було вітрило,площею 5 метрів квадратних,але під час сильного вітру використовувати його було небезпечно.Руль керувався ногами,троси з'єднували його з рульовою планкою.

В подорож я брав з собою запасне весло,компас,морські мапи,і лоцію узбережжя з описом всіх орієнтирів,глибин,всіх найменших приливів і скель.В мене були два міцних,водонепроникних контейнери для фотоплівок,камер,та одягу.Свіжа вода зберігалася в невеликих танках спрофільованих по формі бортів каяка.Вони вміщали 19 літрів води.

Я сказав"свіжа вода?" В тропіках в багатьох місцях по моєму маршрутові "свіжа вода" була яскраво зеленого кольору,тому я запасався зеленими кокосами,надійним джерелом чистого від бактерій питва та згущеним молоком.

Я зробив опис характеристик мого розбірного каяка,але він мав ще одну якість,про яку не мав гадки навіть його виробник.Він допомагав знаходити друзів по всьому світові. Він був вхідним білетом першого класу,практично куди завгодно.Трохи лімітованим,так як подорожувати приходилось в умовах більш чим трошки небезпечних,він давав мені привілеї про які пасажир розкішної каюти класу люкс на океанському лайнері навіть не чув.

Ніколи не забуду зустріч з губернатором британського Белуджистану Сером Норманом Картером.Два магараджі організували для нього полювання.Недалеко від пляжу було збудовано розкішний лагер,з тріумфальною аркою.

Зовсім випадково я причалив до цього пляжу трохи раніше.Сер Норман і його помічники підійшли до пляжу.Там для його привітання,з яскравими свитами у всій царській величі,стояли махарадж Калата і Лас Беллі.Їх імена були об'явлені губернатору.Він злегка повернувся в ліво поклонився махараджі Калата,потім вправо,кланяючись також стримано Його Величності магараджі Лас Беллі Потім він побачив мене вдягненого в неформальну сорочку і штани,витягнені з герметичного контейнеру.Сер Норман поспішив до мене і тепло потиснув руку."Дозвольте привітати вас містер Спек,-сказав він.-Неймовірне досягнення". Він настояв на тому,щоб відвести мене в свій намет і власно мене пригощав випивкою,та слухав мої розповіді.Два ревнуючи магараджі стояли знадвору,чекаючи початку полювання.

Звісно компанія" Пайонір Фльтбот" яка зробила мою байдарку,не гарантує подібний прийм.Але,дозвольте мені розпочати розповідь про мою подорож.

В Гамбурзі я був підрядником електротехнічних робіт.В мене був 21 робітник,але потім настала криза.1932 році в моєї фірми зовсім не стало роботи і я був вимушений її ліквідувати.

В Німеччині для мене не було ніякої перспективи,але я чув,що робот була на мідних рудниках на Кіпрі.Тоді я зовсім не збирався в Австралію. В мене було трохи грошей,достатньо щоб обладнати човна.Якось зранку я взяв свій каяк,припаси і попрямував на потяг в Ульм.Там на березі Дунаю я зібрав каркас і обтягнув його гумотканинною оболонкою.Розбірні човні виготовлено не для моря.Якщо зрівняти їх з сухопутним засобами пересування,вони ближче всього до велосипеда.На велосипеді потрібно крутити педалі і кермувати,щоб не впасти.На каякі звісно можна йти і під парусом,якщо погода дозволяє,але треба бути постійно активним,постійно кермувати,щоб зустріти кожну окрему хвилю носом під правильним кутом.Достатньо неправильно прийняти одну хвилю і каяк може перевернутися і затонути.Перше перевертання в океані може стати і останнім.


Коли вітер набирав силу,я був вимушений знімати вітрило і гребти.Іноді я був вимушений веслувати по 16 годин.Життя обертається в безкінечне.монотонне веслування,болять руки і плечі,і все тіло нестерпно потребує тільки одного-сну.Але задрімати не можна навіть на хвильку.треба постійно кермувати,правильно приймаючи кожну хвилю.

На великих човнах,потрапляючи в складну ситуацію.люди моляться.На байдарці в погану погоду теж моляться,але при цьому міцно тримають весло в руках і тримаючи в постійній напрузі ноги на рульовій планці.Тут не буває довгих молитов,усього лиш крик,бажання вижити,і одному богу відомо як часто він повторюється.

Молитви про виживання і люта,емоційна боротьба проти стихії перемагають шторм.

Мені пощастило з погодою в першій половині моєї подорожі і це дозволило здобути досвід і навички,які дозволили вижити під час її другої частини.Під час плавання я перевертався десять разів,але кожного разу під час проходження прибою і ніколи у відкритому морі.Байдарочникам відомо,що не треба боятись зустрічної хвилі яка йде під прямим кутом,Але попутну хвилю прийняти під прямим кутом не можна.При цьому кермо підіймається з води,втрачається контроль над човном,він розвертається лагом і перевертається.Подорож тривала сім років.На веслах і під парусом я пройшов Німецько-Австрійський кордон,пройшов вповз Вени в Венгрію і досяг відомих Залізних воріт на Дунаї.Всі путівники для байдарочників радять тут бути дуже обережними.В цьому місці Дунай тече між моторошними ,крутими берегами,утворюючи великі водоверти здатні затягнути необережного веслувальника.Я уважно дивився в боки,великі водоверти обходив.через маленькі мій каяк проходив без проблем.Мені поталанило.На кордоні Болгарії та Югославії я вирішив,що Дунай надто спокійний,мені захотілось здолати іншу річку.Якраз недалеко звідти протікала річка Вардар,по якій ніхто не сплавлявся.


Верхівя Вардара виявилися зовсім дикими.Річка тече між крутих гір,каскади бурних порогів несли каяк вперед і через ущелини.До Велеса в Македонії я дійшов зламавши половину шпангоутів.Йти далі не було можливості.Шкуру каяка я відправив в Німеччину для її ремонту і її так гарно відремонтували,що коли вона повернулась назад,македонська митниця наполягала на тому що це новий виріб і хотіла нарахувати мито.А потім Вардар замерз.В цілому,в Велесі я затримався на 5 місяців.

Весною нарешті я пішов далі.Перейшов Македонсько-Грецький кордон і зупинився на протилежному березі від Трансконтинентальної залізничної дороги.Залізничний берег був дуже крутий.Як тільки но я поставив намет(в мене була невелика палатка доки вона не згнила і я не викинув її).По залізниці через річку пройшов потяг. Я не знав,що на слідуючій станції бригада потягу доповіла про мене я про підозрілого персонажа.Біля 12 години ночі мене розбудив крик з надвору,я відкинув полу палатки і побачив два наведених на мене карабіна і прикордонників.Позаду стояли їх коні.У нас не було спільної мови для спілкування і я просто показав їм паспорт.Щось пробормотаввши один з них показав мені жестом сісти на другого коня,і вдвох,лишивши другого прикордонника,біля двох годин їхали по диким пагорбам.Нарешті приїхали до фортеці,де мене представили коменданту,це був принадний молодий офіцер.Побачивши грецьку візу в паспорті він зразу ж вибачився і став наполягати,щоб я зайшов до його кімнати випити кави та вина.


В Солоніках я нарешті побачив море.За виключенням незначних інцидентів,плавання вздовж грецького узбережжя було мрією байдарочника і ось я висадився на пляжі острову Андрос.Тільки но я вийшов на берег як побачив їдучих до мене двох маленьких дівчат в білому недільному одязі.Вони несли круглий коравай хліба з якого стирчали три різнокольорові яйця.Був день Пасхи і це був привітальний прийм жителів Андросу.Анрос-заможний острів.Мене запросили на танці до клубу судновласників,я танцював там з дівчатами які розмовляли англійською краще за мене.В цьому неймовірний контраст того,що каяк може давати своєму власникові.Ось ви одягнений як волоцюга долаєте зустрічні хвилі,вас поливають бризки і ви реально піддаєтесь небезпеці,а через годину в чистому сухому одязі,витягненому з герметичного контейнеру,ви сидите на одному з вікон чудового клубу.Грає музика,дівчата,вино з усього світу на вибір.


Далі буде.

"Друзі,не треба звикати до води,вона поневолить вас! І ви почнете за нею сумувати!"© (Mad Max Fury Road)

Позначений:
caroot

Коментарі

  • U96U96 Теми: 31

    В Кастеллорізо дівчина,щоб вийти заміж,повинна мати приданне,відповідне до статусу сім'ї,і іноді це стає непростою проблемою.Брат повинен внести вклад в придане сестри.Це значить.що юнак у якого багато сестер буде вимушений багато працювати не покладаючи рук,бо він повинен підтримувати статус сімї.Існує звичай,в ніч вінчання (яка відбувається незадовго до весілля) майбутні молодята сплять в одній кімнаті,але юнак не може торкатись нареченої,щоб показати,що їх союз оснований на потязі духу,а не плоті.Термін "петінг" в Кастеллорізо не відомий,і тут дівчині яка виявилась не цнотливою краще померти.

    До цього часу я вирішив,що мені не треба ця робота на Кіпрі (вона послугувала причиною початку моєї подорожі).Я хотів здійснити таке плавання на каяку,яке ввійде в історію.Саме тут я сказав самому собі:-Чому б не Австралія?Звісно я був не наскільки дурний,щоб розповісти про свої амбіції комусь ще-принаймні поки.І я попрямував навколо Кіпра,вздовж західного узбережжя,через Лісассол в Ларнаку.Оскільки каяк можна перевезти куди завгодно,я вирішив ,що Суецький канал це зовсім збитий шлях,чому б не дійти до узбережжя Сирії і доїхати на автобусі до Мескена в верхів'я Євфрата.Це було б чудово!

    Дорога до Мескен не існувала,розшарпаний автобус просто їхав по пустелі,але він довіз мене до місця призначення.Євфрат оточений фініковими плантаціями.Я бачив там багато арабських чоловіків,і зовсім не бачив жінок,за виключенням старих.Там мене запрошували до своїх домівок,де я був вимушений сидіти на земляному полу серед великої кількості арабів.На великому мідному блюді приносили місцевий тонкий та жорсткий місцевий хліб і м'ясо,баранину або козлятину з підливою.Ніяких приборів немає,їсти треба рукою,але тільки однією рукою,інакше ви образите господарів.В чужих країнах я дотримуюсь місцевих звичаїв.

    Я взяв за правило ніколи не відмовлятись від запрошень.Краще брудна їжа і паразити в чужій хаті,чим постріл по серед ночі.Саме так араби виказують образу за нехтування гостинністю.

    Якось вночі я сплавлявся вниз по Євфрату.Течія несла мене то до одного берега,освітленного місячним сяйвом,то до другого,зануреного в чорну тінь.Я напевно задрімав.Гребти доводилось лиш іноді.Аж ось з освітленого берега пролунав постріл.Прокинувшись я почав гребти,в поспіху,не в той бік,але часу на роздуми не було,треба було зайти в темноту. Було ще декілька пострілів,потім все стихло.Але мені треба було ще пройти повз цих стрільців.Я перейшов на темний бік річки,використовуючи течію,торкнувшись веслом води усього раз чи два.Було чутно як на березі розмовляють чоловіки,але пострілів більше не було.Я так ніколи і не дізнався хто вони були такі і чому стріляли в мене.

    Плавання від Фалуджи до Басри не здалось мені небезпечним.Декілька тижнів потому двоє німців Мей і Фішер,дізнавшись про мою подорож,вирішили пройти тим же маршрутом.Вони були гарно спорядженні,набагато краще за мене.Але під час подорожі вони допустились помилки,відмовились від запрошення арабів-вони боялися бліх та вошей.Їх обох застрелили на березі річки,а все їх спорядження було вкрадене.

    Я б міг написати цілу книжку про слідуючий,відносно короткий проміжок подорожі вздовж Персидського узбережжя до Британського Белуджистана-і коли не будь я це зроблю.Тоді я поклявся,що більше ніколи сюди не повернусь.

    Зголоднілий я нарешті добрався до першого маленького поселення Персії,де постав перед місцевою владою в образі двох босоногих поліцейських. Вони були товариські і очевидно дуже бідні.

    Після перевірки паспорту,котрий вони тримали до гори ногами,вони зарізали курку і приготували її з рисом.Для мене це була перша нормальна їжа за декілька минулих тижнів.Наскільки бідні були ці люди,стало зрозуміло,коли кістки які я викинув,зразу ж було підібрано і з'їдено місцевим перукарем.Дрібні кістки він пережовував цілими.Продовж слідуючих 500 миль вздовж Персидського берегу до Бандар-Аббаса,я багато спостерігав за життям і звичаями місцевих.Там усі жінки з віку 12 років носять маски з чорної тканини.Тільки одного разу я бачив персиянку без маски,це була тимчасова жінка- офіцера митниці.У цьог прозахідного офіцера вже була дружина в Тигерані.На час свого контракту на роботу в Персидській затокі він одружився на місцевій дівчині.Вона була дуже гарна,їй було 15 років.Щоб отримати її він повинен був заплатити батькові дівчини 160 томанів(щось біля 30 фунтів). Половина цієї суми була зразу сплачена,але повний розрахунок буде виконано коли чиновник повернеться до Тигерану.Якщо вона відмовиться слідувати за ним,не тільки борг в 80 томанів не буде виплачено,але й первинно виплачені гроші повинні будуть повернуті.Це як кидати монетку з двома решками-вона не могла поїхати з ним до Тигерану.В Персії жінка окрім чоловіка може спілкуватись тільки зі своїми родичами,інші не мають права навіть дивитися на неї.Якщо вона поїде до Тигерану,ніхто ніколи її більше не побачить,жива вона чи померла буде знати тільки він.

    "Друзі,не треба звикати до води,вона поневолить вас! І ви почнете за нею сумувати!"© (Mad Max Fury Road)

  • U96U96 Теми: 31
    відредаговано 1 червня

    Якось я пройшов повз трьох арабських вітрильників,які стояли на якорі в гирлі річки.З борту мені махали і запрошували на чай.Але дув дуже хороший бриз,який не варто було втрачати і я пройшов повз них.Пролунав постріл,куля потрапила в воду всього в кількох сантиметрах від мене.Кинувши погляд назад,я побачив,що араби спустили на воду човен повний веслярів,котрі погнались за мною,але завдяки хорошому вітру я легко відірвався від них.В цей час митницею керував бельгійський персонал за контрактом з персидською владою,а ці вітрильники розвантажували контрабандний цукор.

    Від Бандар-Аббаса я зробив ривок до Гвадара на кордон з Белуджистана.Ще жодний мореходець не прагнув з такою нетерплячістю змити з себе та свого човна мерзотні води Персії .Я пристав до пляжу оточеного високими стрімчаками, коли вже стемніло і підняв каяк на берег.Я відчайдушно потребував в їжі.Ще з моря,підходячи до берега,я побачив два арабські вітрильника які лежали на пляжі,і я попрямував до них ,вони виявились покинутими,це були просто уламки.Повернувшись до місця де я лишив каяк я виявив,що він зник.Мене охопила паніка.Я залишився один на цьому ворожому березі,в беззаконній країні вбивць,грабіжників та контрабандистів. Човен зник разом з грошима,паспортом і абсолютно з усією моєю власністю,за виключенням шорт і сорочки,які були на мені.З світанком стало видно оточуючі залив високі стрімчаки і декілька жалюгідних халуп. Я піднявся до будівель по скелям і виявив там декілька рибалок і двох поліцейських озброєних рушницями,розповів їм про крадіжку моєї байдарки,але вони не могли мені нічим зарадити.Але я наполягав,я сказав,що я гість шаха і їду до нього в Тигеран.Це вимусило їх реквізувати човен,на котрім мене відвезли в прикордонне поселення.

    Капітан місцевої поліції був розумний і,звісно,корумпований.Коли я сказав,що в човні є гроші і половину з них я віддам тому хто знайде мій каяк,він впевнено сказав:-Ви отримаєте свого човна.

    Вночі в поселенні відбувались якісь масштабні заворушення і дискусії,а вранці капітан,та його помічник і я попрямували кудись на іншому човні.Незабаром ми підійшли до доу,на носі котрої лежав мій каяк.Всі речі були на місці.Араби на борту пояснили,що знайшли його в морі і підняли на борт.Насправді,звісно,вони його поцупили,побачивши як я пристав до берега.В моєму гаманці в різних валютах було біля восьми десяти фунтів,половину я віддав капітану,але гроші на ту мить не вартували для мене нічого,бо я радів поверненню мого човна.

    Кожного разу зупиняючись на ночівлю,я був зовсім не самотній.Навколо каяка збирався натовп.Історія про мою подорож,перекручена при переказах,рухалась індійськимм узбережжям набагато швидше чим я сам.Я прибув в Коломбо 13 травня 1935р,рівно через три роки після того,як лишив своє рідне місто Ульм в Німеччині.

    З Рангуна,не звертаючи уваги на те ,що наближався сезон мусонів,я вирішив пуститись в плавання доМергузі.Задовго до того як я туди дістався,мусон вже набрав обертів.Раптові шквали з потужними дощами іноді відкидали каяк на декілька кілометрів з курсу.Одного разу так сталось,що далеко в морі вітер повернув мені на зустріч.Після нескінченного веслування на пртязі усієї ночі,ранок я зустрів практично на тому ж місці.що і попередні сутінки.Коли я дістався берегу,я відчував себе сп'янілим.Руки які тримали весло 30 або 40 годин,розгинались з нестерпним болем.Я не відчував голоду,тільки тотальне виснаження ,хотілось впасти і закрити очі.Після цього випадку я забув про усілякий графік і відпочивав декілька днів,бо невідомо,що чекая мене на слідуючім переході.

    В Сінгапурі на мене чекав новий каяк.Я перевантажив в нього свій багаж і попрямував на Суматру.

    Відредаговано U96 з

    "Друзі,не треба звикати до води,вона поневолить вас! І ви почнете за нею сумувати!"© (Mad Max Fury Road)

  • U96U96 Теми: 31

    З Батавії узбережжям Яви дійшов до Сурабії.На півночі Балі переніс напад Малярії.І не дочекавшись коли хвороба мине,по дурості відправився в Ломбок.Під час більшої частини цього переходу була сильна зустрічна течіяі,прямо по серед моря малярія знову опанувала над моїм тілом.Я був в жахливому стані,якісь аборигени спустились до пляжу і затягли мене на верх в поселення,де де мене зустрів місцевий староста Кепала Кампонг.На острові Кісар ставлення тубільців до мене змінилось.Вони стали зверхні,постійно намагались мене обдурити,іноді жбурляли в мене каміння.Я намагався не зупинятись ніде на тривалий час.

    Перейшовши на Ланкор,я зупинився на маленькому пляжі,який був захищеним кораловим рифом.Після попередньо отриманого досвіду я не мав ніякого бажання йти до найближчого поселення.

    Приблизно через годину мого перебування на острові підійшли декілька тубільців,я розпитував у них про течії,вони відповіли,що найкращий час для виходу,завтра,о п'ятій ранку.Деякі з них почали випрошувати у мене порожні пляшки з під води,але я сам потребував в них, і був вимушений відмовити.

    Декілька годин потому мене розбудив голос,дуже тихо повторюючи:"Туан!Туан!"Я відкинув полу і виглянув.Біля мого намету зібралось біля двадцяти тубільців.Місячне сяйво було настільки яскравим,що я впізнав серед них моїх попередніх відвідувачів.Я запитав,що їм треба,але не отримав ніякої відповіді.Я попрохав їх дати мені трохи поспати,бо я дуже втомлений,і опустив полу намету в знак того .що розмову закінчено.Але через декілька хвилин один з місцевих.стоячи на колінах біля човна,почав,щось казати напівпошепки і в той же час його пальці намагались відкрити полу намету.

    Я був обурений,сів до човна і тепер побачив,що у всіх тубільців в руках списи,мечіі та мачете.Суворим голосом я наказав їм залишити мене у спокої. "В мене є пістолет"сказав я і показав його в місячному світлі.Його не було заряджено.Він ніколи не був заряджений і був крайньою мірою для тубільців,котрі не лишали мене у спокої.Побачивши зброю вони трохи відступили,але всього на декілька кроків.Той ,що стояв на колінах біля каяка не піднявся,а продовжував розмовляти зі мною тихим спокійним голосом,але,тільки но я відклав пістолета,він оскаженіло закричав і руки його схопили мене за шию.Підбігли інші,п'ять чи шість тубільців і утримували мене сидячим в човні,вони вчепилися в мене як п'явки.Сильні руки тримали мене за волосся.Зробивши зусилля я зміг звільнити одну руку і зробив спробу прибрати пальці з мого горла.

    Мій одяг,а в ці тропічні ночі я одягав тільки саронг,було порвано на шматки під час бійки.Вони звязали мені руки і ноги стрічками з буйволиної шкіри і пограбували мене.Моє зв'язане тіло протягли декілька метрів по піску.постійно б'ючи ногами.Потім мене підняли,віднесли недалеко і кинули біля води.

    "Друзі,не треба звикати до води,вона поневолить вас! І ви почнете за нею сумувати!"© (Mad Max Fury Road)

Увійдіть або Зареєструйтесь для коментування.